Wednesday, April 6, 2011

Rahsia Melalui Tulisan

Pertama : Tekanan 
 

Tekanan yang kuat :- 
Seseorang yang menulis dengan kuat tekanannya sehingga berbekas di bahagian belakang kertas.  


   > Sihat, cergas, pantas dan sedikit agresif
 
Tekanan yang ringan :- 
Seseorang yang menulis dengan lembut dan ringan dan tidak berbekas.
· 
   > Kurang bertenaga, kurang sihat dan mudah sakit

   

Kedua : Bentuk Tulisan
Tulisan yang bulat-bulat:-
   
   > Emosional, prihatin, pengasih, penyayang, kepekaan tinggi dan banyak memakai otak di sebelah kanan (otak kreatif)
 
Tulisan yang tajam-tajam atau leper-leper:-
 
> Rasional, berkerja dgn sistematik, pandai mengurus dan banyak
memakai otak di sebelah kir
i (otak logical)

 
Ketiga : Kecondongan

Condong ke kanan:-

> Extrovert, suka bercerita, berkongsi maklumat dgn orang lain, peramah, suka campur orang, mudah memimpin, mudah menunjukkan kasih sayang, berani, pemurah
 
Condong ke kiri:-

> Introvert, suka menyimpan rahsia, agak pemalu, tak suka berubah, amat
setia kepada kekasih, keluarga, organisasi dan negara tetapi tak suka campur orang

 
Tegak:- 

> Bersistematik, mudah kawal diri, suka berkawan tetapi tak cari kawan
sebaliknya kawan cari dia, tak suka gaduh-gaduh, suka ambil jalan tengah

 
Campur-campur:- 

> Emosi tak tetap

 
Keempat : Kerapatan

Jarang-jarang:- 

> Tak suka campur orang, kurang mesra dan sedikit boros 
 
Rapat-rapat:- 

> Suka campur orang, amat bergantung kepada orang lain, jimat atau kedekut 

 
Kelima : Pada huruf J, G, Y, Z
 
Ada ekor, besar, panjang dan sempurna 

> Tahap emosi yang dipamer itu jelas, pengasih & penyayang, pemurah,
mudah kesian pada orang, mempamerkan tahap kerajinan

 
Kecil, pendek dan tak sempurna 

> Tak pandai mempamerkan emosi, kurang rajin, tak pandai mempamerkan
kasih sayang walaupun sayang itu banyak dalam diri


 
Keenam : Pada palang huruf kecil T (t)
 
Tinggi:- 

> Tahap aspirasi tinggi 

Rendah:- 

> Mudah berpuas hati, cita-cita rendah 

Tengah-tengah:- 

> Usaha dan tahap pencapaian itu di tahap sederhana

No comments:

Post a Comment